Vilket härligt event det var i år och det var det bästa Stockholm beauty week jag varit på måste jag säga i år. Det var mycket folk och många intressanta aktörer som ställde ut.
Jag fann några nya favoriter som jag snart kommer att blogga om och lite andra spännande aktörer som är värda att spana in. Denna bransch är verkligen i förnyelse, ständigt kommer det nya aktörer att ha koll på, vissa utgår ger plats för nya.
Mässor och marknadsföring är avgörande för nya skönhetsvarumärken
Del av utställarna hade lyckas komma in på stora aktörer som Lyko, Meds, Apoteket. Men bara för att man lyckas komma in där kan man som företagare inte sitta lugn i båten, är det få försäljningar så kommer produkten utgå. Så det är viktigt att som skönhetsvarumärke ställa ut på mässor, knyta kontakter och hitta återförsäljare. Jag själv är SEO-expert och arbetar för en fullservice byrå i Stockholm.
Nya spännande blogginlägg med samarbeten kommer snart upp på min blogg från mässan.
Jag knöt en del goda kontakter som jag kommer samarbeta med i min blogg och vi fick en redig goodiebag som jag håller på fortfarande och går igenom trots att det var cirka 2 veckor sedan eventet. Men jag vill göra det noggrant och jag bestämt mig att börja blogga om en produkt som tog typ minst plats i Goodiebag, nämligen ett läppsyl från en svensk aktör.
Följ gärna mig på Instagram: @beautybyjen.se där kommer jag posta det jag lägger upp här 🙂