När det gäller min recension av Hairtastic löshår, var min upplevelse allt annat än idealisk. Jag har använt löshår i flera år och har sett mycket, men färgskiftning efter tre veckor? Det är något nytt för mig – och tyvärr har det hänt med Hairtastic tidigare också.
Färgen på håret blev en gåta. Löshåret började med en snygg färg men hamnade i ett helt annat spektrum – en mörkblond som började dra åt grönt! Detta är inte bara en liten förändring. För mig, som någon som är van vid att hantera löshår, är det faktiskt ganska ovanligt. När jag försökte förstå vad som hade hänt, insåg jag att det förmodligen handlar om dålig färgkvalitet. Att några av deras nyanser inte ens ser naturliga ut från början gjorde mig ännu mer misstänksam.
När jag klagade på färgförändringen fick jag höra att man inte kan ha håret i solen… Ursäkta mig, men vem säljer löshår på sommaren och säger sedan att det inte tål solljus? Då kanske ni borde stänga ner under sommaren, för let’s be real, vem använder inte löshår på sommaren och vill slippa en grön nyans i sitt hår?
Jag tog min reklamation vidare och fick faktiskt ett erbjudande om att byta ut håret. Problemet var att när jag kom till salongen blev det istället snack om att färga håret istället för att byta det, och det kostade mig extra. Hade jag inte fått ett erbjudande om att byta det från början? Det kändes som att när jag accepterade färgningen, så försvann plötsligt det där erbjudandet.
När allt var över sa jag att färgen var ”okej” men fortfarande inte bra. Och att känna att hela min sommar gick åt på grund av dåligt löshår? Det svider. Hela grejen fick mig att känna att jag betalat för premium men fått något som mest liknade skräp…
Så min fråga är: Är det verkligen värt det? För mig var det inte så…