Hälsokost

7 Sätt att Stärka Ditt Sinne & Kropp + Gå Ner i Vikt Samtidigt

Ren kost får dig att både se ut och må bra, men om du gör det för att minska i vikt så kan din kroppa komma att uppleva en nedgång i energi under en viss tid. Dessa tips hjälper dig att hålla dig stimulerad och hjälpa dig att förbli motiverad när det kommer till att uppnå dina hälsomål. När din kropp anpassar sig till denna hälsosamma rutin, så kommer både ditt humör och energinivåer att höjas till skyarna!

 

 

  • Ladda upp med Matcha Pulver 

 

 

Oavsett om du kämpar med att hålla dig till en hälsosam diet eller behöver en extra energiboost på gymmet, är vårt rena Matcha pulver precis vad du behöver! Matcha pulver innehåller polyfenoler, egcg och L-teanin för effektivt vikthantering. Matcha grönt te kan även vara fördelaktigt för personer med en långsam metabolism, hektisk livsstil och är en utmärkt lösning för dem som följer ketodieten!

 

Här är ett förstklassigt rent matchapulver, som är perfekt både i drycker och för bakning, för att komplettera din diet och kontrollera vikten: https://www.weightworld.se/matcha-tea.html

Det kan hjälpa dig att rena kroppen naturligt, stötta immunförvaret och upprätthålla energinivåer, utan typiska ”koffeinkraschar”. Pulvret kan dessutom användas av veganer och vegetarianer.

 

 

  • Åta Sig en Träningsrutin 

 

Om du har en stillasittande livsstil och spenderar en stor del av din dag vid skrivbordet så måste du se till att gå upp och röra på dig så ofta som möjligt. Att gå runt en kort stund och stretcha lite en gång per timme är ett bra sätt att öka ditt humör och energinivåer på jobbet. 

 

Nät du väl är hemma, undvik att hoppa på en intensiv träningsrutin som kommer resulterar i att du blir helt utmattad och för öm för att kunna röra på dig. Börja med konditionsträning i låg tempo och öka gradvis intensiteten samt varaktigheter samtidigt som du kombinerar det med styrketräning och allmänt mer tuffare pass. Med tiden så kommer du att kunna se en tydlig skillnad och även känna dig mer energisk under hela dagen. 

 

 

  • Drick Frukt Funderat Vatten Under Hela Dagen 

 

Hydrering och läckra funderingar av dina favoritfrukter kan fungera som ett elixir av ungdomlighet och vitalitet. Dessa kurer är uppfriskande, innehåller lite kalorier samt förser din kropp med viktiga vitaminer och mineraler. Plus, de hjälper till med regelbundna tarmrörelser och har en positiv effekt på din viktkontroll.

 

Infunderat vatten uppmuntrar dig också att dricka mer vanligt vatten istället för läsk eller juice och hjälper dig att hålla nere intaget av kalorier. Du kan konsumera det hela dagen för att undvika att äta mellan måltiderna och hålla dig i form. Dessutom hjälper dess näringsrika uppsving att hålla dig mer fokuserad och energisk samt bidrar till att förse din hud med en strålande lyster.  

  

  1. Stressa Mindre

Stress är en viktig faktor när det kommer till viktökning – särskilt bukfett! Så, om din nuvarande arbetssituation eller krävande livsstil får dig mer stressad, så kan det komma att bromsa in din träningsresa. Lyckligtvis så kan du  hantera stress enkelt med lite av bestämdhet och medvetenhet. 

 

Börja dagen med meditation eller yoga på en lugn plats och töm ditt sinne på stressiga tankar. Under natten, slappna av i kroppen genom att ta ett lugnande varmt bad. Tillsätt lite Epsom salt till det varma vattnet för en mer vitaliserande effekt. Under dagen, hitta lite tid att varva ner med en bok du tycker om att läsa. På helgerna, gör mer av vad du tycker om, oavsett om det handlar om shopping, sova eller tillagning av hälsosamma måltider. Gör detta dagligen och du kommer snart att må mycket bättre och mer harmonisk.

 

Sov Gott 

En natt av dålig sömn kommer dränera dig på all din energi och göra att du känner dig mer trött, oftare. Med tiden, så kan denna brist på sömn även minska din motivation och energi när det kommer till att leva en mer hälsosam livsstil, inklusive att äta rent samt motionera regelbundet.

 

Det är mycket viktigt att få minst 7 timmars god sömn för varje natt. Om du kämpar för att somna så bör du hålla din mobil utom räckhåll under minst en halvtimme före sängdags. En god natts sömn kommer att göra kroppen mer avslappnad, lugna ner ditt sinne, lindra stressen och återställa dina energinivåer så att du kan vara mer fokuserad och aktiv under hela dagen.  

 

 

  • Ät Rätt och Förbli Full Med Energi 

 

Enligt en rapport som publiceras av American College of Sports Medicine så bör kvinnor äta 1200 kalorier per dag vara män bör konsumera 1700 kalorier för att hålla sig friska med tillräcklig energi under hela dagen. Men om du konsumerar den erforderliga mängden kalorier dagligen och fortfarande känner dig slöare så måste du fokusera mer på kost och inte endast intaget av kalorier.

 

Ät mer järnrika och proteinrika livsmedel för att hålla dig mentalt fokuserad och fysiskt stimulerad. Lägg till fler bönor, magert kött, nötter och fiskprodukter till din dagliga kost. Undvik att äta processade livsmedel eftersom dessa innehåller alltför stora mängder socker och natrium. Istället, kombinera med fullkorn, gröna grönsaker, frukt, hälsosamma fetter och mager protein för att nå dina optimala nivåer.

 

 

  • Skär Ner på Enkla Kalorier Samt Mat & Dryck Med Höga Sockerhalter 

 

Enkla kolhydrater kan vara en förödande faktor för dina vanligtvis stabila blodsockernivåer. Detta kan ha en negativ inverkan på ditt humör och energinivåer samt störa din förmåga att gå ner i vikt. Byt ut dina sockerfyllda livsmedel med färska frukter och använd stevia eller honung för sötning av livsmedel och sportdrycker.  

 

Under ett antal dagar, skippa bröd, kex, pizzor, pasta, läsk och juice. Du kommer garanterat att känna dig stimulerad, energisk och upplyftande förutom att även indirekt gå ner i vikt!   

 

Fatta kloka beslut för ett allsidigt välbefinnande 

För att permanent förbättra ditt humör och energinivåer så måste du göra hälsosamma val i vardagen. Du måste vara medveten och vilja konsumera magra livsmedel samt hålla dig till en träningsrutin snarare än att glida tillbaka till en stillasittande livsstil kombinerat med ohälsosamma matvanor. 

 

Innan du äter eller dricker något, fråga dig själv om det kommer att hindra dig att upp dina hälsomål. Ät bara vad som kommer att hjälpa dig uppnå dina träningsmål samt bidra till att du förblir smalare i det långa loppet. Istället för att välja snabba lösningar, jobba på att skapa en balanserad kost i kombination med vardaglig motion som en del av din livsstil. Ha alltid den större bilden i åtanke. 

 

Dina hälsomål bör inte endast vara något kortsiktigt utan något som du fokuserar på i den långa loppet.  

Please follow and like us:

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.